1. Apibrėžimas
1.1. Fantasy NBA Lyga yra simuliacinio tipo žaidimas, kurio metu 29 komandų valdytojai GM (General Manager eng.) varžosi kurio komanda stipresnė, atlikdama mainus, pasirašydami sutartis su laisvaisiais agentais, pateikdami taktikos nustatymus ir t.t
1.2. Lyga vyksta naudojant Fast Break Basketball (FBB) programą.
1.3. Lygos principas paremtas NBA pagrindu.
2. Registracija
2.1. Registruotis turi teisę kiekvienas norintis dalyvauti Fantasy NBA Lygoje.
2.2. Registracija laisva, tačiau dalyvių skaičius ribotas.
2.3. Registracija vykdoma temoje Registracija į Fantasy NBA Lygą.
2.4. Registruodamiesi jūs privalote pateikti tokią informaciją:
2.4.1. Jūsų forumo username;
2.4.2. Skype kontaktus;
2.4.3. Pageidautiną komandą.
2.5. Registracijos metu dalyvių skaičiui pasiekus maksimalų esančių komandų skaičių (29), registracija yra stabdoma.
2.6. Nespėję užsiregistruoti vis dar turės galimybių patekti į Lygą. Tai jie galės padaryti temoje Norinčių pakliūti į Lygą sąrašas.
2.7. Norėdami pakliūti privalote šioje temoje pateikti tokią informaciją:
2.7.1. Jūsų forumo username;
2.7.2. Skype kontaktus.
2.8. Netruksite pastebėti kaip jūsų paraiška atsidurs norinčių pakliūti į lygą sąraše.
2.9. Vienam iš dalyvių pasitraukus iš Lygos bus su susisiekta su pirmu laukiančiuoju. Jums sutikus gausite pasitraukusiojo dalyvio komandą.
2.10. Išskirtinais atvejais komandą gali gauti ir ne pirmas laukiantis sąraše.
2.11. Nors registracija yra laisva ir nevaržoma, patariame prieš registruojantis pagalvoti ar jūs tikrai būsite atsakingas GM.
3. Fantasy Draft
3.1. Fantasy Draft tai naujokų birža paremta eiga, kurio metu visi 29 GM išsiaiškina kokius žaidėjus turės savo komandose.
3.2. Siekiant išlyginti visų GM galimybes vienodai siekti aukščiausių tikslų, leisime pirmuosius 5 žaidėjus ar žaidėjų pozicijas pasirinkti patiems. Likusius 7 išrinks kompiuteris.
3.3. Pačioje pirmoje Fantasy Draft stadijoje lygos administracija žaidimo pagalba išsiaiškins Fantasy Draft šaukimų eilę, tačiau Lygos dalyviams ji bus paskelbta vėliau.
3.4. Toliau iš kiekvieno užsiregistravusiojo GM bus reikalaujama jo prioritetinių žaidėjų penketukų bei pozicijų.
3.5. Vienam iš Lygos administracijos narių sukūrus temą Prioritetinių žaidėjų bei pozicijų pasirinkimas" jūsų užduotis bus siųsti savo žaidėjų penketukus Kaziokui PM žinute nurodant:
3.5.1. Komandos pavadinimą;
3.5.2. 5 žaidėjus bei 5 pozicijas.
3.6. Daugiau informacijos šiuo klausimu - temoje Prioritetinių žaidėjų bei pozicijų pasirinkimas".
3.7. Dalyviui neatsiuntus PM žinutės iki nustatyto termino, bus dedamas įspėjimas.
3.8. Praėjus nustatytam laikui, duotam siųsti 5 žaidėjus bei 5 pozicijas, Lygos administracija atskleis šaukimų eilę.
3.9. Šaukimų eilė atskleidžiama po PM žinučių siuntimo, kad dalyviai siųstų savo PM žinutes nežinodami savo eilės būsimoje Fantasy Draft, užkertant kelią įvairiems nesąžiningiems sandėriams.
3.10. Atskleidus šaukimų eilę Lygos administracija pradės žaidėjų šaukimų ceremoniją.
3.11. Įvykus žaidėjų traukimų ceremonijai bus pateiktos visų 29 komandų sudėtys visiems GM.
3.12. Savo komandų sudėtis galite rasti lygos internetiniame tinklalapyje.
4. Simuliacija
4.1. FNL reguliarųjį sezoną sudaro 120 dienos. Jo metu vyksta 8 simuliacijos. 1 simuliacija 15 dienų.
4.2. Reguliaraus sezono simuliacijos vyksta 2 kartus per savaitę. Tikslios simuliacijos datos nenustatytos.
4.3. Atkrintamųjų varžybų 1-ojo ir 2-ojo etapo simuliacijos vyksta 3 kartus per savaitę. Pirma simuliacija dvi etapo varžybos, antra simuliacija dar dvi etapo varžybo, trečia simuliacija likusios etapo varžybos
4.4. Atkrintamųjų varžybų 3-ojo etapo ir superfinalo simuliacijos vyksta kasdien. Per dieną 2 to etapo varžybos.
4.5. Simuliacijai įvykti reikalingi kiekvienos komandos GM taktikų nustatymai.
4.6. Savo taktikas turite paskelbti tam skirtoje temoje skiltyje "Komandos valdymas" pagal nurodytą formą.
4.7. Reguliaraus sezono simuliacijai jūs privalote taktiką pateikti kiekvienai simuliacijai. Atkrintamųjų varžybų simuliacijoms jūs privalote taktiką pateikti tik pirmąjai simuliacijai.
4.8. Nepateikus taktikos tada kai ją būtina pateikti, bus dedamas lygos įspėjimas.
4.9. Pateikus taktiką esamai savaitei, tai savaitei nebegalite atlikti pakeitimų savo komandose (mainai, laisvieji agentai, pozicijų kaita).
4.10. Jeigu jūsų taktika tokia pati kaip praeitą savaitę tiesiog palikite žinutę Tokia pati.
4.11. Pateikus taktiką jums nereikia jaudintis dėl įspėjimo. Tai kone pagrindinis jūsų kaip GM darbas.
4.12. Po kiekvienos įvykusios simuliacijos skiltyje GM Ofisas ieškokite tos simuliacijos apžvalgos.
5. Įspėjimai
5.1. Įspėjimas tai jūsų kaip GM veiklos nuobauda.
5.2. Įspėjimą galite gauti už keletą FNL veiksmų
5.3. Įspėjimą gausite tikrai, jeigu:
5.3.1. Nepateiksite taktikos tada kai to reikalaujama;
5.3.2. Neteisingai nurodyta taktika 3 kartus iš eilės;
5.3.3. Negerbsite kitų Lygos komandų GM;
5.3.4. Negerbsite Lygos administracijos;
5.3.5. Įsikišus į svetimus mainus.
5.4. Įspėjimą galite gauti ir už kitus nesąžiningus, kenkiančius Lygai veiksmus.
5.5. 4 įspėjimai - ir jūs pašalinamas iš lygos.
5.6. Po pašalinimo jūs dar turite teisę patekti į Lygą. Jums reikia užsirašyt į sąrašą Norinčių pakliūti į Lygą sąrašas.
5.7. Po antrojo pašalinimo patekti į Lygą visos durys užkirstos.
6. Laisvųjų agentų pirkimas reguliariojo sezono metu
6.1. Laisvasis agentas komandos neturintis žaidėjas, kuriam jūs galite pasiūlyti kontraktą.
6.2. Laisvąjį agentą turi teisę nusisamdyti bet kuris dalyvis, neturintis savo komandoje 15 žaidėjų.
6.3. Laisvųjų agentų sąrašas Lygos internetiniame puslapyje.
6.4. Dalyvis, norintis gauti laisvąjį agentą, turi sukurti temą skiltyje Laisvieji agentai.
6.5. Užsakymo forma turi būti tokia:
Temos pavadinimas: <Žaidėjo vardas pavardė>
Žinutės tekstas: <Jūsų komandos pavadinimas> sign <Žaidėjo vardas pavardė>
6.6. Pavyzdys - skiltyje Laisvieji agentai.
6.7. Dalyvis teisingai, pagal užsakymo formą sukūręs temą žaidėją gauna iš karto. Kitaip sakant, sezono metu dėl laisvojo agento nesivaržoma.
6.8. Žaidėjas atsiranda jūsų komandos sudėtyje, kai Lygos administracija patvirtina užsakymą bei užrakina užsakymo temą.
6.9. Kiekvienam pageidaujamam laisvajam agentui turite kurti atskirą temą.
6.10. Su žaidėju pasirašoma tik 1 metų sutartis.
6.11. Negalite turėti komandoje daugiau nei 15 žaidėjų.
6.12. Sezono metu komandoje galite turėti mažiausiai 12 žaidėjų.
7. Mainai reguliariojo sezono metu
7.1. Mainai tai sandėris tarp komandų, kurio metu apsikeičiama žaidėjais arba šaukimais.
7.2. Mainuose turi dalyvauti 2 komandos.
7.3. Mainai reguliariojo sezono metu prasideda 1-ąją lygos dieną. Baigiasi 90-ąją.
7.4. Po 90-osios reguliariojo sezono dienos (trade deadline) iki mainų laikotarpio tarpsezonio metu jūs nebeturite teisės daryti mainų.
7.5. Dėl mainų galima tartis skiltyje Organizuojami mainai bei kitais būdais (Skype, ICQ, mIRC ir t.t).
7.6. Organizuojamų mainų skiltyje jūs kaip GM turite teisę į vieną temą. Vienos komandos mainams aptarinėti viena tema.
7.7. Patariame surašyti visus komandos žaidėjus ir nurodyti, kurie yra neliečiami, galimi išmainyti už gerą pasiūlymą, norimi išmainyti ir panašiai, kad kitų komandų GM žinotų kokius pasiūlymus galima teikti.
7.8. Šioje skiltyje nekurkite temų tokių kaip: mainau Iversoną, Reikia PF!, visus žaidėjus ar panašiai.
7.9. Susitarę dėl mainų, viena iš mainuose dalyvaujančių pusių privalo skiltyje Patvirtinti mainai sukurti temą.
7.10. Mainų užsakymo forma turi būti tokia:
Temos pavadinimas: <Vienos komandos pavadinimas> ir <Kitos komandos pavadinimas> mainai
Žinutės tekstas: <Vienos komandos pavadinimas> gauna <Žaidėjo vardas pavardė>, <Šaukimas>.
<Kitos komandos pavadinimas> gauna <Žaidėjo vardas pavardė>, <Šaukimas>.
Nurodomos priežastys: <...>
7.11. Pavyzdys - skiltyje Patvirtinti mainai.
7.12. Vienai iš mainuose dalyvaujančiai pusei sukūrus tokią temą, kita dalyvaujanti pusė privalo patvirtinti mainus, nurodydama savas priežastis.
7.13. Kitų komandų GM kištis į mainus yra draudžiama. Tai padarius įspėjimas.
7.14. Mainai įvyksta tuo metu kai vienas iš Lygos administracijos narių juos patvirtina.
7.14. Lygos Administracija mainus taip pat gali ir anuliuoti.
7.15. Mainai gali būti anuliuoti dėl šių priežasčių:
7.15.1. Nelogiški mainai (Viena komanda gauna žymiai geresnius žaidėjus nei kita)
7.15.2. Mainai pagal susitarimą (GM susitaria dėl vienokių ar kitokių priežasčių atiduoti geresnius žaidėjus)
7.15.3. Salary Cap apribojimai (Mainai neįvyks jei mainuose dalyvaujančių žaidėjų algos skirsis dideliu skirtumu)
7.15.4. Mainomi su MLE ir LLE kontraktais pasirašyti žaidėjai
7.16. Jei jūsų mainai nepretenduoja į šias 3 sąlygas, jūs galite tikėtis, kad jūsų mainai bus patvirtinti.
7.17. Lygos administracijai patvirtinus mainus, jų atšaukti nebeįmanoma.
7.18. Mainų kiekis neribojamas.
7.19. Nedarykite mainų vien tik tam, kad juos daryti.
8. Pozicijų kaita
8.1. Pozicijų kaita tai žaidėjo rungtyniaujamos pozicijos pakeitimas.
8.2. Norėdami pakeisti žaidėjo poziciją jūs turite sukurti temą skiltyje Pozicijų kaita.
8.3. Užsakymo forma turi būti tokia:
Temos pavadinimas: <Žaidėjo vardas pavardė>
Žinutės tekstas: Iš <Sena pozicija> į <Nauja pozicija>
8.4. Pavyzdys - skiltyje Pozicijų kaita.
8.5. Lygos administracija patvirtins arba atmes jūsų prašymą.
8.6. Prašymas gali būti atmestas, jeigu:
8.7. Jis neatitinka esminių užsakymo formos reikalavimų;
8.8. Žaidėjo pozicijos kaita yra nelogiška (pvz iš SG į C)
8.9. GM pats atsiima paraišką.
9. Reguliariojo sezono pabaiga
9.1. Reguliarusis sezonas baigiasi praėjus 120 jo dienų (8 simuliacijos).
9.2. Pasibaigus reguliariajam sezonui prasideda atkrintamosios varžybos.
9.3. Į atkrintamasias varžybas patenka po 8 kiekvienos konferencijos komandas, kur jos susitinka atkrintamųjų varžybų principu.
9.4. Po kiekvieno reguliariojo sezono yra reguliariojo sezono apdovanojimai, kurie susideda iš šių apdovanojimų:
Most Valuable Player (MVP)
Rookie Of the Year (ROY)
Defensive Player Of the Year (DPOY)
6th Player Of the Year (6POY)
1-oji, 2-oji ir 3-oji NBA Teams, 1-oji ir 2-oji Defensive Teams, 1-oji ir 2-oji Rookie Teams
9.5. Be reguliariojo sezono apdovanojimų yra ir mėnesiniai apdovanojimai.
10. Atkrintamųjų varžybų tvarka
10.1. Atkrintamosiose varžybose dalyvauja 16 FNL komandų: 8 iš Rytų konferencijos ir 8 iš Vakarų konferencijos.
10.2. Yra 4 atkrintamųjų varžybų etapai:
Konferencijų ketvirtfinaliai;
Konferencijų pusfinaliai;
Konferencijų finalai;
Superfinalas.
10.3. Atkrintamųjų varžybų 1-ojo ir 2-ojo etapo simuliacijos vyksta 3 kartus per savaitę. Pirma simuliacija dvi etapo varžybos, antra simuliacija dar dvi etapo varžybo, trečia simuliacija likusios etapo varžybos
10.4. Atkrintamųjų varžybų 3-ojo etapo ir superfinalo simuliacijos vyksta kasdien. Per dieną 2 to etapo varžybos.
10.5. Reguliaraus sezono simuliacijai jūs privalote taktiką pateikti kiekvienai simuliacijai. Atkrintamųjų varžybų simuliacijoms jūs privalote taktiką pateikti tik pirmąjai simuliacijai.
10.6. Po kiekvienos įvykusios simuliacijos skiltyje GM Ofisas ieškokite tos simuliacijos apžvalgos.
10.7. Atkrintamųjų varžybų metu nebegalite atlikti mainų bei pasirašyti sutartis su laisvaisiais agentais.
11. Tarpsezonis
11.1. Tarpsezonis tai laikotarpis tarp Lygos superfinalo pabaigos ir kito sezono pradžios.
11.2. Pirmasis tarpsezonio etapas tai GM pasitvirtinimas kitam FNL sezonui. To nepadarius kitame sezone nebedalyvausite.
11.3. Toliau seka kontraktų pratęsimo laikotrapis.
11.4. Kiekvienas GM turi tam skirtoje temoje surašyti žaidėjus, kuriuos ketina pratęsti, o kuriuos ne.
11.5. Žaidimo programa nuspendžia, kurie žaidėjai sutinka su pratęsimo sąlygomis, o kurie nesutinka. Taip pat pranešama, kurie žaidėjai paliko Lygą.
11.6. Toliau seka Naujokų Birža. Daugiau apie Naujokų Biržą skaitykite žemiau.
11.7. Įvykus naujokų biržai jūs jau galite daryti tarpsezonio mainus. Daugiau apie tarpsezonio mainus skaitykite žemiau.
11.8. Po Naujokų Biržos seka Laisvųjų agentų pirkimas. Daugiau apie Laisvųjų agentų pirkimą skaitykite žemiau.
11.9. Po Laisvųjų agentų pirkimo seka Treniruočių stovykla. Daugiau apie Treniruočių stovyklą skaitykite žemiau.
11.10. Po treniruočių stovyklos baigiasi tarpsezonis.
12. Naujokų Birža
12.1. Naujokų Birža tai tarpsezonio etapas, kurio metu GM kviečia naujokus į savo ekipas.
12.2. Kiekvienam GM priklauso po 2 šaukimus: Vienas pirmojo rato, kitas antrojo rato. Jeigu tik jis to šaukimo neišmainė sezono metu.
12.3. Prieš pat Naujokų Birža įvyksta šaukimų loterija, kurioje varžosi 13 komandų, kurios turi nevienodus šansus ją laimėti.
12.4. Paskutinę vietą užėmusi komanda turi didžiausius šansus ją laimėti, 13-ąją vietą nuo galo užėmusi komanda mažiausius.
12.5. Naujokų biržos eiga vykdoma pagal šaukimų loterijos rezultatus.
12.6. Gerokai prieš Naujokų Biržą komandų GM yra pateikiamas sąrašas žaidėjų, kurie dalyvaus Naujokų Biržoje.
12.7. GM turi išsirinkti prioritetinį 5 žaidėjų sąrašą, pagal kuriuos bus kviečiami naujokai.
12.8. Atėjus komandos eilei žiūrima į jos prioritetinių žaidėjų sąrašą ir kviečiamas pirmasis pagal sąrašą naujokas.
12.9. Jei tas žaidėjas jau pakviestas pagal tos komandos sąrašą imamas tas žaidėjas, kuris dar nepakviestas.
12.10. Sąraše neradus žaidėjo, kuris dar nebūtų pakviestas tai komandai imamas atsitiktinis naujokas.
12.11. Naujokų Birža įvykdoma, kai pašaukiami visi 58 žaidėjai.
13. Mainai tarpsezonio metu
13.1. Mainus tarpsezonio metu galite atlikinėti iš karto po Naujokų Biržos.
13.2. Mainų taisyklės tarpsezonio metu analogiškos mainų taisyklėms reguliariojo sezono metu.
14. Laisvųjų agentų pirkimas tarpsezonio metu
14.1. Jūs galite pasirašyti su tiek laisvųjų agentų, kiek yra laisvų vietų jūsų komandoje.
14.2. GM, norintis gauti laisvąjį agentą, turi sukurti temą skiltyje Laisvieji agentai.
14.3. Užsakymo forma turi būti tokia:
Temos pavadinimas: <Žaidėjo vardas pavardė>
Žinutės tekstas: Pradinė suma: <($)>
Kontrakto ilgis: <(metai)>
Procentai: <(%)>
14.4. Pavyzdys skiltyje "Laisvieji agentai".
14.5. Pirkimo esmė tokia: jūs vienam konkrečiam Laisvajam agentui galite teikti pasiūlymą tik vieną kartą. Be to jūs galite teikti tik tiek pasiūlymų, kiek yra laisvų vietų jūsų komandojex2. Pvz. Jūsų komandoje yra 3 laisvos vietos, tuomet jūs galite teikti pasiūlymus ne daugiau 6 žaidėjams.
14.6. Jūs galite keisti savo pasiūlymą, redaguodami savo žinutę: keisdami pinigų skaičių, metų kiekį ar procentus, arba viską iš karto.
14.7 Jūs galite siūlyti žaidėjui kontraktą jeigu jūsų komandos algų kepurė yra teigiama, išskyrus keletą atvejų.
14.8 Esant neigiamai algų kepurei jūs galite siūlyti žaidėjui kontraktą naudojant MLE (Mid Level Exception) arba LLE (Low Level Exception). MLE 4,5 mln $, LLE 1,2 mln $. Per laisvųjų agentų pirkimo laikotarpį galite pasinaudoti tik viena MLE ir tik viena LLE.
14.9 Mainyti žaidėjų, kurie buvo pasirašyti su MLE ir LLE negalima.
14.10 Jei žaidėjas ekipoje praleido 3 pilnus sezonus nekeitęs komandos, tai žaidėjas turi "Bird Rights". Žaidėjas, turintis "Bird Rights" gali būti pratęstas su buvusia komanda per FA etapą nepaisant, kad komanda turi neigiamą algų kepurę. Jei žaidėjas yra pratęsinėjamas su buvusia komanda kontraktas gali būti iki 7 metų bei iki 12.5% augimo kiekvienais metais.
14.10. Žaidėjas pasirenka geriausią pasiūlymą iš visų, todėl negalite būti tikras ar jūs jau pasirašėte su tuo laisvuoju agentu, ar ne.
14.12. Nedarykite kvailų pasiūlymų, tokių kaip besaikis pinigų siūlymas ir pan.
14.13 Laisvųjų agentų pirkimas vykdomas per 3 atskiras simuliacijas. 1 simuliacija pirmosios dvi dienos iš 5. 2 simuliacija trečioji ir ketvirtoji dienos. 3 simuliacija penktoji diena.
14.14. Nepavykus pasirašyti su norimu skaičiumi Laisvųjų agentų, jūs tai galėsite padaryti prieš pat sezono pradžią.
15. Treniruočių stovykla
15.1. Treniruočių stovykla tai tarpsezonio etapas, kurio metu žaidėjai ruošiasi naujajam sezonui.
15.2. Jauni žaidėjai treniruočių stovyklos metu patobulėja, seni suprastėja.